Hoe veel kilometer is het om de hele wereld af te lopen/rijden enz. ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
70.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whaha dat kan niet :p je kan niet om de wereld heen lopen want dan moet je of zwemmen of vliegen of varen.
><

Het beste antwoord

Een rondje evenaar is al snel rond de 42.000 km.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

De omtrek van de Aarde is 40 000 km.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
. Eratosthenes rekende uit dat de omtrek van de aarde 250.000 stadiën is. Het is niet helemaal duidelijk hoeveel een stadium precies is, maar de schattingen voor de omtrek van de aarde volgens Eratosthenes liggen omgerekend rond de 40.000 kilometer. De precieze omtrek van de aarde is overigens iets meer dan 40.075 km, dus Eratosthenes zat aardig goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou.. dat is als nog best wel goed toch?
Ik weet ook dat de maya's al eerder de omtrek van de aarde hadden vastgesteld. Die hadden het waarschijnlijk iets nauwkeuriger, ze waren heel goed in dat soort dingen
De wereld kun je niet rond lopen of rijden. Dan zul je een stukje moeten varen of vliegen. De omtrek van de aarde is ongeveer 40.000 kilometer, maar niet overal liggen rechte snelwegen in de juiste richting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemiddelde radius van de aarde is 6.371 km. Daar de aarde als een bol gemodelleerd kan worden, kan er gesteld worden dat de korste pad over zo’n bol een cirkel is die zo'n bol in 2 gelijke helften snijdt.

Van zo’n cirkel is bekend dat de omtrek gelijk is aan:

2 * pi * r

Waar:

pi = 3.141593…

r = radius van de aarde

Invullen van 6.371 km levert een omtrek van 40.030 km op.

Dit is de allerkortste reisafstand over onze aardbol heen. Het wordt wat langer wanneer je rekening moet houden met lopen en rijden. Het wordt ook ietjes langer als je vliegt op een hoogte van 12 kilometer… ;) Maar dat is engineering-technisch te verwaarlozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nogal wat.. als je alles wilt zien. Alleen al binnen Nederland ligt meer dan honderdvijfendertigduizend kilometer aan wegen, en dan ben je de grens nog niet eens over!
Er zijn meer dan tweehonderd landen op de wereld, dus als je die ook allemaal wilt bezoeken blijf je fors lang bezig. De hele wereld is best veel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
juist +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag goed gelezen! +1
Het is niet mogelijk om binnen een mensenleven alles af te lopen of te rijden. Daarvoor ontbreekt je doodeenvoudig de tijd.

Maar als je in staat bent om in een ruimteschip plaats te nemen, en je gaat vanaf grote hoogte alles waarnemen en foto's nemen (dat van die foto's is natuurlijk al gebeurd door landsat), dan heb je (als je per 5km breedte een foto neemt) toch 8000 rondjes om de aarde nodig. Dat is 8000 maal ca 41.000 km (omdat je hoger vliegt heb je een grotere afstand af te leggen) en dat is bij elkaar 328 miljoen kilometer. Maar dan heb je wel ook alle zeeen bezocht, en m.u.v. de evenaar heb je van een groot deel van de aarde ook nog gegevens dubbel op film staan.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je recht over de evenaar zou (kunnen) lopen zo`n 40.000 kilometers maar je zul te voet heel wat omwegen moeten maken en dan de kotste route zal ongeveer 57.293.715,28 (bij benadering en afgerond op 2 decimalen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende routes mogelijk, dus je vraagstelling is te algemeen gesteld.
De omtrek van de equator is 40.054,686 km (pas nog op gemeten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigenlijk zou je van ieder land moeten opzoeken hoeveel kilometer wegen ze hebben, maar hoe je daar achter moet komen...?